dimecres, 2 de novembre del 2016

BLOGS: USOS EDUCATIUS

La utilització d'un blog dins l'aula pot donar molt de joc en la dinàmica de les classes i en la construcció de l'aprenentatge,aspecte tant necessari per donar sentit a la pedagogia.Entre els usos que podem fer i les funcions que poden tenir estan:
  • Donar a coneixer als alumnes els diferents recursos que hi ha a la web relacionats amb el tema o assignatura.
  • Interactuar alumne-professor o alumne-alumne a través dels comentaris
  • Formar l'interés i l'esperit crític donant la possibilitat d'escriure els comentaris abans citats.
  • Crear un registre de temes donats i visualitzar-ho.
  • Informar en temps real als pares de les activitats que es fan.
  • Les classes no acaben a l'aula, sinó que poden continuar des de casa
Pense que la ferramenta dels blogs és molt interessant en la meua assignatura,bàsicament perquè sovint necessite suports auditius i la xarxa està farcida de coses interessants,recursos que estan esperant ser vistos per ments curioses i crítiques.

5 comentaris:

  1. Estic totalment d'acord amb el plantejament que has fet sobre la utilitat dels blogs, i a més, jo afegiria que és una bona manera de motivar l'alumnat, ja que la majoria dominen més que nosaltres aquestes noves tecnologies.

    ResponElimina
  2. Hola jo també estic dacord en vosaltres encara que també pense que molts mestres han de ficar-se al dia en les noves tecnologies per poder fer us de tor alló que mos brinden les noves tecnologies i a mes a mes que pugam ensenyar als nostres alumnes a utilitzar-les.

    ResponElimina
  3. El problema no són els alumnes, som nosaltres que no actualitzem el nostre "repertori"...mmm...

    ResponElimina
  4. Cada vegada estic més convençuda de la importància dels blogs en la nostra tasca diaria per a intercanviar impersions i recursos.
    Pense que els alumnes saben molt més d'informàtica que la majoria dels mestres.

    ResponElimina
  5. És molt interessant el que ens contes al teu bloc i molt encertat sobre l'ús de les TIC a l'ensenyament. Estic totalment d'acord amb les funcions que nombres. Espere tú també visites el meu bloc.

    ResponElimina